Koszt marketingu szeptanego

Każda marka chciałaby, aby dobrze o niej mówiono. Często też właśnie z taką prośbą zwraca się do agencji marketingowej, która powinna jej to zapewnić. Marketing szeptany jest narzędziem, które służy do promocji w sieci i polega na wywołaniu wokół produktu, marki bądź usługi dużego rozgłosu. Jaki jest koszt marketingu szeptanego? Nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Może być on bardzo wysoki albo bardzo niski. Jednak trzeba wiedzieć, że dobrze wykonana praca, kosztuje, dlatego też po niższej cenie można oczekiwać niższej jakości.

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany polega na nienachalnym wywoływaniu dużej dyskusji na temat danej marki, produktu lub usługi. Musi się to dziać w sposób jak najbardziej naturalny i w żaden sposób nieprzymuszony. Marketing plotki od innych form promocji odróżnia fakt, że konsumenci nie są ani trochę nakłaniani do kupna danego produktu. Marketingowcy mają za zadanie tak przedstawić wszystkie jego zalety, aby powstała wokół nich rozmowa. Wszelkie rekomendacje pojawiające się w sieci mają ogromną siłę.

Jak wiadomo w dzisiejszych czasach klienci nie idą po prostu do sklepu i nie kupują produktu, wcześniej sprawdzają bardzo dokładnie opinie na jego temat, porównują ceny i oglądają recenzje. Konsumenci ufają osobom wypowiadającym się na forach i innych portalach jak swoim znajomym. Jednak sprawienie by marketing szeptany nie był nachalny jest ciężkie i wymaga dużych umiejętności marketingowych.

Czym jest marketing szeptany

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Można wyróżnić kilka rodzajów marketingu szeptanego. Poniżej niektóre z nich:

  • Community marketing – polega on na rozpowszechnianiu marki poprzez dyskusje na forach internetowych czy innych grupach społecznościowych 
  • Trendsetting – polega na tworzeniu nowych trendów, do których zwykle angażuje się osoby wpływowe (celebryci, aktorzy i tak dalej) 
  • Product seeding – tworzenie recenzji w formie wideo przez influencerów, blogerów, poprzez wysłanie im testerów produktu. Takie działanie może zwiększyć popularność marki jak i samego produktu. 
  • Cause marketing – ten rodzaj marketing szeptanego popiera ważne kwestie życia społecznego, które są cenne dla grupy docelowej, w ten sposób może ona zwiększyć swoje zaufanie do marki, a także poprawić opinie na jej temat.

Czy marketing szeptany przynosi pożądane efekty?

Marketing szeptany może być bardzo skuteczny, ponieważ promuje on produkt, w sposób który jest przyjazny w odbiorze dla klienta. Nie jest to nachalne nakłanianie do zakupu ani też ciągłe wymienianie jego zalet. Poza budowaniem rozgłosu tworzy on zaangażowanie wśród społeczności wokół marki. Można działać w kilku miejscach jednocześnie. Zarówno w social mediach jak i na blogach i forach. Co ważne marketing plotki musi być tworzony na bieżąco, by wywoływać ciągle aktualne dyskusje.

Błędem popełnianym przez marketingowców w trakcie tworzenia kampanii marketingu szeptanego jest szkalowanie konkurencji, natomiast takie działanie jest nieetyczne i nie powinno mieć ono miejsca. Może to być największy koszt marketingu szeptanego, polegający na utracie zaufania klientów. Co więcej marketing szeptany w pozycjonowaniu stron internetowych także przynosi duże korzyści, ponieważ może przyczyniać się do polepszenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Jaki jest koszt marketingu szeptanego?

Cena marketingu szpetanego

Koszt marketingu szeptanego może być bardzo różny. Każda agencja marketingowa może podawać zupełnie inną cenę. Nad podjęciem decyzji, którą z nich wybrać warto chwilę się zastanowić. Świadomy klient wie, że stworzenie dobrej kampanii marketingu szeptanego wymaga dużych umiejętności ze strony marketingowca oraz poświęcenia dużej ilości czasu.

Stworzenie kampanii wymaga monitorowania mediów, analiza wyników i wypowiedzi jakie pojawiają się w sieci. Samo stworzenie wpisów również kosztuje, ponieważ narzędzia z jakich korzystają marketingowcy są płatne. Są to najczęściej narzędzia monitorujące media, takie jak Brand 24. Koszt marketingu szeptanego wynosić powinien od około 3000 do 4000 złotych miesięcznie przy 200 bądź 300 wpisach.

Jakich kampanii unikać?

Trzeba wiedzieć, że w dobrych agencjach marketingowych za prowadzenie kampanii marketingu szeptanego odpowiadają specjaliści, którzy w bardzo dokładny sposób analizują media oraz wszystko to co jest w nich zamieszczane. Jeśli więc w danej agencji koszt marketingu szeptanego jest bardzo niski, może to świadczyć o tym, że praca będzie wykonana niedokładnie, a co gorsza może doprowadzić do pogorszenia wizerunku marki w sieci. Opłaca się zapłacić większą kwotę i uzyskać dobre rezultaty pracy marketingowca niż wyrzucić swoje pieniądze w błoto, a następnie odbudowywać swoją renomę na nowo.

 

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *