Jak zwiększyć popularność podcastu?

Wystartowanie z własnym podcastem wydaje się stosunkowo łatwe. W końcu w każdym komputerze czy telefonie znajduje się aplikacja, dzięki której możemy nagrywać dźwięk. Potem plik wystarczy zmontować i wrzucić na konkretną platformę. Dużo trudniejsze jest wypromowanie podcastu, tak żeby znalazł odbiorców i stał się przebojem. Jak zwiększyć popularność podcastu?

Zadbaj o wyróżnienie podcastu

Łatwo zauważyć, że większość podcastów rozpoczyna się w charakterystyczny sposób. Zawsze jest to ta sama czołówkowa muzyka i wstęp. Uwagę zwracają również jingle, które pojawiają się jako przerywniki. Takie elementy to jeden ze sposobów wyróżnienia podcastu. Branding podcastu sprawia, że słuchacze zaczynają go już rozróżniać i kojarzyć, przywiązywać się, a to pierwszy krok do stworzenia społeczności.

Postaraj się także o to, by wszystkie elementy wyróżniające pasowały do podcastera. Trudno wyobrazić sobie ekspresyjny i emanujący energią głos nagrany na tle delikatnej muzyki i słodkich dźwięków. Wszystko musi być maksymalnie spójne. W tym przypadku ważny jest także harmonogram publikacji – teksty powinny pojawiać się regularnie, w równych odstępach czasu, żeby słuchacze wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się kolejnego nagrania. Wtedy jego słuchanie stanie się po prostu elementem tygodniowej rutyny, dzięki temu będą częściej odwiedzać stronę i regularnie słuchać nagrań.

Promocja podcastu krok po kroku

Gdy masz już gotowy, zmontowany plik, czas na publikację. To naprawdę bardzo wyczekiwany moment, ale często czeka nas rozczarowanie, ponieważ po prostu nic się nie zadzieje. Nawet najlepsza treść nie wypromuje się sama i nie obroni się, jeśli nikt do niej nie dotrze. Dlatego ważne jest to, żeby przygotować RSS, czyli plik umożliwiający subskrybowanie podcastu przez słuchaczy. Warto dodać go do różnych katalogów, dzięki czemu możesz dotrzeć do większej ilości osób.

Kolejnym sposobem na rozpropagowanie podcastu to oczywiście udostępnianie informacji w social mediach. Profile na portalach społecznościowych mają naprawdę moc! Zwłaszcza, że bardzo często wokół podcastu lub podcastera tworzy się społeczność zainteresowana tematem, która dodatkowo może się wspierać, wymieniać komentarzami i tym podobne. Profil w social mediach może w tym pomóc, a przy okazji może być miejscem, w którym publikuje się informacje o pojawieniu się nowych odcinków podcastu.

Można także spróbować wykorzystać możliwości social mediów w zupełnie inny sposób, na przykład poprzez wykupowanie reklam. Świetnie sprawdza się także system publicznej rekomendacji, co znaczy udostępnianie recenzji na temat podcasu czy po prostu zdjęcia z telefonem, na którym odtarza się podcast. Influecnerzy, blogerzy i vlogerzy pracujący w tematach związanych z branżą mogą naprawdę pomóc w promocji. Poinformowanie świata o istnieniu podcastu i dotarcie do nowych klientów nie jest trudne, ale wymaga czasu i cierpliwości. Może to niestety nieco potrwać.

Tworzenie transkrypcji podcastu

Warto jednak wiedzieć, że nie wszyscy są zainteresowani przyswajaniem wiadomości w formie audio. Dla niektórych jest to trudniejsze i mniej efektywne, dlatego warto przygotować transkrypcje podcastu. Do ich spisania można zatrudnić osobę, która zajmuje się tym na stałe, idzie jej to szybko i bezbłędnie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *