Jak szeptać skutecznie, czyli praktyczny przewodnik po buzz marketingu

Siła rekomendacji w życiu społecznym jest ogromna. Często nieświadomie kierujemy się opiniami innych podczas podejmowania samodzielnych decyzji. Ze społecznego dowodu słuszności garściami czerpie marketing szeptany, który stał się jednym z najskuteczniejszych działań reklamowych. Jednak tylko w przypadku, kiedy jest umiejętnie prowadzony. Zastanawiacie się, jak prowadzić skuteczne działania WoMM, ale nie do końca wiecie, jak się za to zabrać? Śpieszymy z podpowiedzą, bo przygotowaliśmy krótki przewodnik po buzz marketingu!

Czy istnieje jeden uniwersalny przepis na sukces? Pewnie nie, bowiem każda branża rządzi się swoimi prawami. Jednak jest pewien ogólny zbiór zasad dotyczących prowadzenia działań z zakresu marketingu szeptanego, które zwiększają efektywność kampanii. Jak, więc powinniśmy prowadzić kampanie WoMM (words of south marketing)?

Sukces leży w naturze!

Kampanie powinny być przede wszystkim naturalne. Tworzenie nowych wątków, pisanie nie na temat lub nachalne nakłanianie do zakupów może przynieść nam więcej strat niż korzyści. Dlatego prowokowana sytuacja powinna być inicjowana w sposób naturalny i odbywać się w miejscu tematycznie związanym z naszym produktem.

Spektakularny efekt w delikatnej formie

Bezpośrednia reklama w formie wpisu na forum nie będzie dobrze odebrana przed użytkowników. Dlatego każda kampania powinna być poprzedzona zbudowaniem pewnej historii w wątkach niezwiązanych z danym brandem. Często dużo skuteczniejsze jest też wypowiadanie się w istniejących wątkach niż tworzenie nowych.

Wiarygodny znaczy skuteczny!

Oszukiwanie, wprowadzanie w błąd lub manipulowanie faktami nie powinno być elementem kampanii buzz marketingowych, dlatego tworząc wpisy powinniśmy skupić się na realnych zaletach produktu, zamiast przypisywać mu cechy, których nie posiada. Prawdomówność pozwala na budowanie relacji i zaufania wśród odbiorców komunikatu.

Daj wartościowe słowo!

Kampanie marketingu szeptanego prowadzone przez nieprofesjonalne firmy często wpływają negatywnie na wizerunek danej marki. Komentarze z błędami ortograficznymi, stylistycznymi, czy o niskiej wartości merytorycznej nie przyniosą naszej marce sławy. Dlatego wpisy będące elementem kampanii powinny być na najwyższym poziomie zarówno pod względem formy, jak i treści.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *