Gdzie promować swoje produkty w sieci?

Duża liczba produktów w magazynie może gwarantować poczucie spokoju, bo Klient zawsze otrzyma to, co zamówi w krótkim czasie. Z drugiej strony, jeśli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas bez zarządzania logistyką, można zacząć się niepokoić. By do tego nie dopuścić, należy zadbać o to, by produkty były widoczne dla tych, którzy są nimi zainteresowani. Gdzie w związku z tym najlepiej informować o swojej ofercie, by odnieść pożądany efekt?

Oficjalna strona internetowa

Pomimo tego, że powstaje wiele miejsc w sieci, gdzie potencjalni klienci mogą natknąć się na ofertę firmy, wciąż najczęściej dzieje się tak za sprawą wyszukiwarki Google. Warto więc stworzyć profesjonalną, oficjalną stronę internetową, gdzie znajdą się produkty albo chociaż odnośnik do faktycznego serwisu sprzedażowego.

Projektując stronę firmową, należy uwzględnić responsywność i konkurencję – czy jest duża, a także na jakie frazy się promuje w wyszukiwarce. Wtedy można spróbować „podebrać” konkurencyjnym instytucjom klientów albo na te same słowa kluczowe albo na te, które są mniej popularne, ale zapewniają tak samo dużo wejść na stronę. Komunikacja na linii wyszukiwarka-strona internetowa powinna być jak najlepsza. Dlatego należy zadbać o wszystkie aspekty związane z optymalizacją treści i pozycjonowaniem pod Google, by uzyskać jak najwyższą pozycję.

Liczy się również zachęcający meta opis, o którym wciąż wielu właścicieli stron zapomina. Dzięki niemu istnieje większe prawdopodobieństwo, że internauta kliknie właśnie w odnośnik prowadzący do tej strony, a nie do konkurencji.

Blog powiązany ze sklep lub stroną internetową

O produktach warto się szerzej rozpisać na blogu. To właśnie takie miejsce w sieci, gdzie klienci pragną pozyskać jak najwięcej przydatnych informacji na temat konkretnego produktu. Blog to idealne źródło komunikacji, dlatego warto jak najlepiej wykorzystać drzemiący w nim potencjał.

Oprócz samego rozwinięcia cech produktu, przedstawienia historii jego powstania, wykorzystanych materiałów itp., można również umieścić w treści wpisu odnośnik do opisywanego produktu. Takiego, który uda się od razu zamówić na stronie internetowej czy w sklepie e-commerce. Blog to również doskonały sposób na zaczerpnięcie opinii o produkcie od osób, które już z niego korzystają. Takie komentarze pozwalają zwykle wypuścić w dalszym czasie ulepszoną wersję pierwowzoru i dotrzeć ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców.

Strony tematycznie spokrewnione z proponowanym produktem

Niektórzy wychodzą z założenia, że jeśli mają już swoją stronę www, blog i sklep to zrobili już wszystko, by dotrzeć do swojej grupy docelowej. Wciąż nie docenia się tak bardzo, jak powinna na to zasługiwać możliwość zaprezentowania swojego produktu na stronach, które są z nim tematycznie spokrewnione. Może to być zarówno artykuł sponsorowany, gdzie jednocześnie firma proponująca produkt stawia się w roli eksperta. Inną opcją jest współpraca z blogerami i zamieszczanie gościnnych wpisów w takich miejscach. W ten sposób nie trzeba już szukać grupy docelowej, a tylko przedstawić jej swój produkt. Pomocne są również fora internetowe, gdzie można odpowiadać na pytania i jednocześnie podkreślać zalety swojego produktu.

Wysyłanie maili do osób zainteresowanych ofertą

Mailing to ta forma promocji, która jest jedną z najstarszych a zarazem jedną z najbardziej skutecznych. Oczywiście tylko wtedy, jeśli umiejętnie się ją zaplanuje. Nie można na przykład rozsyłać informacji o produktach „byle komu”, ponieważ takie maile najczęściej lądują w folderze spam, a firma traci na tym podwójnie – wizerunkowo i finansowo.

Zdecydowanie lepiej więc rozsyłać takie wiadomości do tych, którzy zapiszą się na listę mailingową. Jednak nawet gdy ma się już taką listę, która jest naturalna, warto zadbać o to, by odbiorca miał wrażenie, że wiadomość jest naprawdę napisana z myślą o nim. Pomocne są w tym różne algorytmy, na przykład sugerujące imienne powitanie albo biorące pod uwagę historię zakupową klienta. Im lepiej uda się doprecyzować takie wiadomości, tym efekt będzie bardziej zadowalający dla obydwu stron.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *