Czym jest SXO i jaki może mieć wpływ na biznes?

SXO powstało od połączenia słów SEO (z ang Search Engine Optimization) oraz UX (z ang. user experience). Jest to więc kompleksowy zestaw działań SEO onsite i offsite, CRO oraz UX. Ich efektem ma być pozyskanie uwagi szerokiego grona odbiorców w ramach ruchu organicznego z wyszukiwarki Google, a także dostarczenie im ciekawych treści. W efekcie końcowym mają zostać oni zachęceni do działania np. dokonania zakupu czy wysłania formularza.

Do czego służy SXO?

SXO to działania, które mają na celu poprawę zadowolenia użytkowników danej strony www, a także zwiększenie wydajności serwisu i wzrost konwersji. Poprzez SXO można poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google. To przekłada się naturalnie na większe zainteresowanie ze strony użytkowników sieci. Im więcej osób odwiedza np. sklep internetowy, tym większa jest szansa na dokonanie w nim zakupu. To o tyle istotne, że obecnie konkurencja o najwyższe pozycje w Google jest ogromna, zwłaszcza na popularne frazy kluczowe. Trzeba więc sięgać po najnowsze narzędzia. Samo pozycjonowanie stron to niejednokrotnie zbyt mało, aby odnieść sukces. Koniecznością jest coraz częściej zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Z czego składa się SXO?

SXO to tak naprawdę cały zestaw działań – SEO, CRO, content marketing, web development, analityka, optymalizacja itd. Wszystko po to, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google i wygenerować na stronie jak największy ruch. W tym celu wprowadza się poprawki, które przyspieszają ładowanie się witryny, sprawdza się prawidłowość kodu itd. Należy też zadbać o sferę graficzną strony, łatwość jej obsługi. Odbiorcy oczekują przejrzystości, intuicyjności obsługi, czytelności. Jednak SXO to również wiele narzędzi, które służą do monitorowania oraz analizowania tego, jak użytkownicy sieci na danej witrynie się zachowują. Poza tym stron musi być responsywna, gdyż coraz więcej ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych.

Dlaczego warto postawić na SXO?

Niejedna firma, która chce rozwijać się w sieci, powinna postawić na strategię SXO. Jest to szczególnie istotne w przypadku branży ecommerce. Dzisiaj ograniczanie się jedynie do pozycjonowania strony i jej optymalizowania to za mało. Zwłaszcza, że potrzeby i oczekiwania klientów cały czas rosną. SXO warto rozważyć już na samym początku, a więc przy okazji tworzenia strony www. Pierwsze efekty widać już po kilku miesiącach działania. Na znaczne zwiększenie obrotów sklepu internetowego trzeba niekiedy czekać nawet rok.

SXO a branża internetowa

Każda branża ma swoją własną specyfikę. Z tego powodu strategię SXO należy dostosować do potrzeb danej strony internetowej. Na ma tutaj jednego, uniwersalnego przepisu na sukces. Każdą witrynę należy zanalizować pod względem funkcjonalności i dotychczas prowadzonych działań. SXO to nie tylko pozycjonowanie, ale i dopasowanie serwisu do potrzeb odbiorców. Dzięki temu ruch na stronie może być wartościowy i skończyć się konwersją. Stosowanie tylko jednej strategii SXO, niezależnie od branży, przyniesie efekty na małą skalę lub ich w ogóle nie przyniesie. Dlatego tak istotne jest indywidualne podejście do każdego przypadku.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *