Czy warto promować e-commerce na Allegro?

Sklep internetowy to coraz bardziej popularny wariant działalności. Prowadzenie e-commerce nie jest stosunkowo trudne, o ile zainwestuje się w odpowiednie narzędzia marketingowe. Często młodzi biznesmeni mają dylemat, nie wiedząc, czy bardziej skłaniać się w kierunku sklepu na swojej stronie internetowej, czy może na Allegro. Niekiedy ten marketplace również może być sposobem na promocję e-commerce. Pytanie tylko, czy to się opłaca.

Widoczność e-commerce w Allegro

Obecność w serwisie Allegro pozwala dotrzeć do wielu klientów. Sklep może być bardziej widoczny niż na przykład na niezależnej stronie internetowej. Nawet jeśli ma się wąski asortyment, ale przystępną ofertę cenową o dobrą jakość obsługi, można spodziewać się satysfakcjonującego zainteresowania ze strony kupujących.

Z drugiej strony Allegro jest bardzo popularnym serwisem, więc na ogół e-commerce ma dużą konkurencję. Trzeba się z tym liczyć na etapie tworzenia opisów produktów, jak i sposobu, w jaki sprzedawca chciałby jeszcze przyciągnąć uwagę odbiorcy. Na szczęście można korzystać z płatnej reklamy Ads Allegro, zbliżonej do tej, którą proponuje Google. Zresztą, będąc na Allegro, łatwiej dotrzeć do tych kupujących, którzy poszukują ofert właśnie za pośrednictwem tej wyszukiwarki. Allegro jest serwisem mocno powiązanym z Google, także pod względem płatnej reklamy.

Allegro to mniejsze koszty na start

Zakładając sklep na Allegro, nie trzeba mieć swojej strony internetowej. Postawienie zaś serwisu e-commerce bywa kosztownym przedsięwzięciem, nawet wtedy, gdy korzysta się z darmowych skryptów CMS. Tak naprawdę opłaty sprowadzają się do kosztów za reklamę plus prowizja od sprzedaży, którą ten serwis pobiera.

Jednocześnie warto mieć na uwadze, że aby przebić się ze swoją ofertą, należy umiejętnie organizować kampanie Ads Allegro. Nie mając doświadczenia, można przeznaczyć na taką promocję więcej, niż trzeba i nie osiągnąć zadowalającego efektu. Pomocna może być więc firma z zewnątrz, która zajmuje się na co dzień promowaniem sklepów na Allegro. Zapłaci się przez to więcej, jednak z większym prawdopodobieństwem dalszego rozwoju na tym serwisie i wielu sukcesów z działań marketingowych.

Wiele produktów w sklepie na Allegro

Sprzedając na Allegro, nie odnosi się wrażenia, że można oferować mniej towaru niż na swojej indywidualnej stronie WWW. W dodatku serwis z lewej strony kategoryzuje poszczególny asortyment, by klienci łatwiej mogli znaleźć to, czego szukają.

Dodatkowym udogodnieniem dla kupujących jest wewnętrzna wyszukiwarka Allegro. Można w niej wyszukiwać produktów pojedynczo lub wielu jednocześnie, by kupić wszystkie u jednego sprzedawcy. Istnieje także opcja wyszukiwania asortymentu po kategoriach, jakie są dostępne w serwisie lub po nazwie sprzedawców.

Z Allegro nie jest potrzebne zaplecze logistyczne

Zakładając profil sprzedawcy na Allegro, nie trzeba przeznaczać środków na flotę swoich samochodów dostawczych. Serwis ten współpracuje z wieloma firmami dostawczymi, więc można zaproponować odbiorcom naprawdę komfortowy sposób dostarczenia produktów. Dzięki temu ci, którzy myślą o swoim e-commerce w postaci serwisu sprzedażowego, mogą się bardziej ośmielić, by rozpocząć taką właśnie działalność.

Oczywiście sprzedawca jest zarazem zdany na łaskę zewnętrznych firm, za które nie ponosi odpowiedzialności i nie może do końca kontrolować tego, kiedy przesyłka faktycznie dotrze do klienta. Jest to często duża niedogodność, szczególnie jeśli pojawiają się opóźnienia nie z winy sprzedawcy, a cała krytyka może spaść właśnie na niego.

Firmy kurierskie także podlegają wnikliwej analizie klientów, więc jeśli nie będą do końca zadowoleni, najpewniej następnym razem skorzystają z innej opcji dostarczenia zamówienia.

Czy Allegro to dobre miejsce na sprzedaż swoich towarów?

Serwis Allegro cieszy się dużym zainteresowaniem, a obroty z roku na rok są coraz większe. Kupujący przekonują się do tego marketplace, pomimo tego, że nie zawsze są w pełni zadowoleni z dokonanego zakupu. Niższe ceny, łatwy i szybki sposób składania zamówień, a także duży wybór ofert przemawiają na korzyść Allegro. Jednak sklep, który dopiero raczkuje, może sobie nie poradzić z doświadczoną i liczną konkurencją, jeśli nie skorzysta z profesjonalnej pomocy z zewnątrz.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *