Czy reklama Google Ads jest skuteczna?

Kampania reklamowa Google Ads może mieć różne oblicza. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, ponieważ zasady jej działania są stosunkowo proste. Wydaje się nawet, że pomoc z zewnątrz to tylko zbędny wydatek, skoro wszystkie parametry można ustawić samodzielnie. Jednak w praktyce często okazuje się, że opis takiej formy promocji nie jest wystarczający, że przydaje się doświadczenie, że trzeba cały czas mieć na uwadze to, czy ustalona konfiguracja daje takie efekty, jak się założyło na początku. Czy w związku z tym reklama Google Ads przekłada się na zysk?

Kampania Google Ads może trwać i trwać, a efekt nie satysfakcjonuje

Może się zdarzyć, że kampania Google Ads nie skończy się w planowanym terminie. Powinna trwać dwa miesiące, a wciąż jest aktywna pomimo tego, że minęło już pół roku i nic nie zapowiada jej rychłego końca. Kiedy taka okoliczność może mieć miejsce? Najczęściej wtedy, gdy ustawi się płatność za kliknięcie, po którym następuje zakup produktu. Jeśli wybierze się dużą liczbę takich kliknięć, czyli powiedzmy tysiąc, a firma nie ma zbyt dużych obrotów co miesiąc, taka kampania nie skończy się zbyt szybko. Dla jednych będzie to powód do narzekania, dla innych wręcz przeciwnie – pomyślą, że raz ustawią kampanię i „mają z głowy” płatne działania marketingowe na długi czas. Najczęściej jednak kampania ta ma przynieść konkretne wyniki w określonym terminie. Na przykład zachęcić do zakupu, gdy produkt dopiero pojawił się na rynku. Im dłużej taka kampania będzie trwać, tym zwykle mniejsze będzie robić wrażenie na potencjalnych zainteresowanych.

Łatwo oszacować budżet kampanii Google Ads

Google Ads to ten rodzaj kampanii marketingowej, która pozwala szybko i w prosty sposób oszacować, jak duże środki trzeba przeznaczyć. Wystarczy wziąć pod uwagę to, jaki teoretycznie chce się osiągnąć efekt, w jakim terminie i na jakie frazy kluczowe. To, ile taka kampania będzie kosztować, w kilka chwil wyliczy firma Google. Dokładnie więc wiadomo, jak dużo przeznaczy się na takie pojedyncze działanie marketingowe. Najczęściej nie są potrzebne nie wiadomo jakie kwoty, by takie działanie marketingowe przyniosło dobry rezultat. Minimalna stawka jest naprawdę przystępna, więc na taką formę płatnej promocji może w zasadzie pozwolić sobie każdy przedsiębiorca.

Kampania Google Ads mniej lub bardziej dopasowana

Decydując się na Google Ads, można wybrać albo indywidualną konfigurację kampanii, albo automatyczną. Zawsze więc samemu można zdecydować, jaka forma promocji tego typu będzie najlepsza, chociażby z uwagi na tak zwany „gorący czas”, kiedy potencjalni klienci mogą być bardziej zainteresowani ofertą firmy w ciągu roku. Personalizacja kampanii Google Ads powinna przynieść jak najlepsze efekty, jednak tylko pod warunkiem, że jest świadoma. Jeżeli ustalanie poszczególnych parametrów nie przekłada się na to, jak widzi się zachowanie klientów, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Wtedy lepiej zdać się na Google i wybrać kampanię automatyczną. Tym bardziej jeśli słowa kluczowe są dobrze dobrane pod taką strategię płatnej promocji.

Elastyczną kampanię Google Ads można modyfikować, kiedy jest aktywna

Mogłoby się wydawać, że pierwsze ustawienia w kampanii Google Ads są najlepsze, bo trzeba się chwilę nad nimi zastanowić. Być może tak właśnie jest, ale tylko w teorii – w praktyce bywa różnie. Wie o tym również firma Google, dlatego by zwiększyć efektywność takich działań, proponuje modyfikację kampanii w momencie, gdy jest aktywna. Zmiany te nie pociągają za sobą zwykle żadnych dodatkowych kosztów. Wyjątkiem jest zmiana słów kluczowych – cena w tym przypadku nie jest jednakowa dla wszystkich fraz. Często też na efekty po zmianie parametrów trzeba trochę poczekać, bo Google musi ponownie zaindeksować wprowadzone modyfikacje. Jeśli nie ma się wyczucia rynku i zachowań klientów, zmiana ustawień może na nic się nie zdać. Wystarczy, że wprowadzi się niewłaściwe ustawienia w nieodpowiednim momencie i można być stratnym na takiej akcji promocyjnej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *