Czy Event Marketing to kosztowne przedsięwzięcie?

Obecnie firmy, którym zależy na dobrym wizerunku, nie mogą się okopywać tylko w swojej siedzibie, czy prowadzić działań promocyjnych ograniczających się do pozycjonowania i kampanii Google Ads. Firma musi mieć swoją osobowość, również medialną. Pomocne jest w tym kreowanie wizerunku w regionie, gdzie prowadzi się działalność. Jedną z ciekawych form promocji jest event marketing. Czy warto inwestować w te działania promocyjne? Czy są kosztowne?

Dlaczego event marketing zyskuje na znaczeniu?

Event marketing pozwala połączyć wiele różnych elementów istotnych z perspektywy dbania o wizerunek firmy w jedną całość. Uczestnicząc w wydarzeniu, firma buduje w ten sposób swoją markę i świadomość o niej u potencjalnych i obecnych klientów. Także wspiera ważną inicjatywę i zarazem ma świetny temat, o którym można wspomnieć na social mediach. W efekcie tworzy się łańcuch działań promocyjnych, jaki pociąga za sobą jedno wydarzenie, które gwarantuje event marketing.

Czy event marketing jest kosztowny?

Wciąż jednym z powodów, dlaczego firmy nie decydują się na organizowanie szeroko zakrojonych eventów, czy na uczestniczenie w nich jest koszt, jaki trzeba ponieść. Wydatki są bardzo dużo w takiej formie promocji, jeżeli przedsiębiorcy zależy na tym, by kampania miała efekt WOW.

Oznacza to, że biznesmen spodziewa się najczęściej olbrzymiego wzrostu zainteresowania swoją marką, ofertą lub usługami, jakie proponuje. By tak się stało, należy dokładnie zaplanować całe przedsięwzięcie, by było „lekkostrawne”, niosące jakiś powiew świeżości w firmie i przedstawiający działalność z najlepszej możliwej strony. Strategia i jej realizacja wiążą się z dużym wydatkiem, ponieważ działania promocyjne są powiązane z PR.

Czy warto inwestować w event marketing?

Na to pytanie musi sobie odpowiedzieć każdy przedsiębiorca sam, głównie ze względu na wydatek. Nie każda firma może w ten sposób obciążać budżet swojej firmy, nawet jeśli promocja zapewni wielokrotny zwrot z inwestycji. Przeważnie jest tak, że event marketing wywołuje swego rodzaju tsunami. Później firma musi liczyć się z tym, że zainteresowanie opadnie, jeśli międzyczasie instytucja  nie weźmie udziału w kolejnym ważnym wydarzeniu.

Jakie są zagrożenia związane z promocją typu event marketing?

Może się tak zdarzyć, że kampania przebiegnie tak pomyślnie. Albo firma nie będzie przygotowana na tak duże zainteresowanie ofertą, czy działalnością wśród potencjalnych odbiorców. Jeżeli okaże się, że  zostanie przeciążony serwer i strona nie będzie się szybko wczytywać, w rezultacie kampania może zaszkodzić.

Innym zagrożeniem związanym z tą formą promocji, jest niedoinformowanie agencji, która przeprowadza strategię i wykorzystanie w działaniach marketingowych niewłaściwego przekazu informacji albo wyciek nagrania do sieci, zanim nadejdzie pora na jego upublicznienie. Rozwój wydarzeń może przybrać obrót, którego nie zakładano w scenariuszu możliwych efektów. Wtedy należy szybko i we właściwy sposób zareagować na otrzymywane reakcje, by wyjść „z twarzą” z takiej kampanii.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *