Co powinna zawierać profesjonalna strona internetowa?

Strona internetowa firmy to zwykle pierwszy krok przedsiębiorców w marketingu internetowym. Aktualnie praktycznie każda marka posiada własną stronę www. Znacznie ułatwia ona dotarcie do potencjalnych klientów. Jest to po prostu swego rodzaju wizytówka w wirtualnym świecie. Jednak tylko w sytuacji, gdy jest ona poprawnie wykonana. Co to znaczy? Co powinna zawierać taka profesjonalna strona internetowa? Na te pytania dzisiaj odpowiadamy!

Dlaczego w ogóle firma potrzebuje strony www?

Zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów? A masz świadomość tego, że liczba internautów w Polsce w 2020 roku wyniosła ogółem 28,1 milionów? To mówi samo za siebie. Niewykorzystanie takiej okazji byłoby po prostu nielogiczne. Oczywiście, da się dotrzeć do odbiorców również w inny sposób. Jednak aktualnie, marketing internetowy jest podstawą i przynosi zdecydowanie najlepsze efekty. Nie ma na co czekać, pora stworzyć profesjonalną stronę dla firmy!

Przede wszystkim design!?

Wiele właścicieli firm wychodzi z założenia, że jeśli strona internetowa będzie wyglądała ładnie, to wystarczy. Oczywiście design jest bardzo ważnym elementem. Jednak nie jest on gwarancją sukcesu. Dodatkowo warto pamiętać, że nie każdemu podoba się to samo. Projektując stronę www, nie skupiajmy się na swoich upodobaniach estetycznych. Zawsze analizujmy, co spodoba się odbiorcom. W końcu to oni są tutaj najważniejsi. Tworzenie stron www tak samo, jak wszystkie działania marketingowe wymaga wychodzenia naprzeciw potrzebom internautów. Poza kolorystyką i ogólnie pojętą estetyką dobrze jest zadbać również o przejrzystość i czytelność witryny. Tak by odwiedzający miał możliwość szybkiego wyszukiwania potrzebnych informacji. Statystyki pokazują, że zdecydowana większość odwiedzin na stronach wykonywana jest z tabletów i smartfonów. Dlatego też dostosowanie strony pod wymagania tych urządzeń to konieczność!

Co powinno znaleźć się na stronę Twojej firmy?

Projektowanie nowej witryny najlepiej zacząć od dokładnej analizy potrzeb osób znajdujących się w danej grupie docelowej. Jednak istnieje kilka podstawowych elementów, które koniecznie należy uwzględnić na stronie internetowej, bez względu na to, w jakiej branży się pracuje. Są to przede wszystkim dane kontaktowe. Dobrym pomysłem jest stworzenie osobnej zakładki, w której klienci bez problemu odnajdą adres, e-mail czy numer kontaktowy do firmy. Zaletą będzie uwzględnienie również gotowego formularza kontaktowego. To bardzo wygodne i praktyczne! Nie zapominajmy, że strona powinna zawierać prezentację oferowanych usług czy też produktów. Część odwiedzających będzie wiedziała, czym dokładnie zajmuje się marka, jednak nie wszyscy. Warto opowiedzieć coś więcej o firmie, przedstawić jej historię, pracowników i poszczególne produkty czy usługi. To wpłynie pozytywnie na wizerunek. Coraz częściej na stronach pojawiają się także referencje od zadowolonych klientów. Przedstawia to firmę w dobrym świetle i pokazuje, że jest ona godna zaufania. Warto to uwzględnić!

Czy czegoś powinno się unikać?

Wiele stron już od samego początku sprawia, że odwiedzający może poczuć się przytłoczony i przebodźcowany. Zbyt duża ilość intensywnych kolorów, zdjęć i animacji flaszowych działa zdecydowanie na niekorzyść marki. Odciągają one uwagę internauty od istotnych treści, a dodatkowo mogą wywoływać również rozdrażnienie i niezadowolenie. A każdy przedsiębiorca chce, by jego firma kojarzyła się klientom pozytywnie! Wyskakujące pop-upy również drażnią i należą do elementów nie szczególnie mile widzianych. W przypadku projektowania strony, minimalizm zawsze jest najlepszym rozwiązaniem.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *