Marketing w branży medycznej. Jak reklamować gabinet stomatologiczny?

Świat marketingu dzieli się na dobre i złe kampanie, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Nie inaczej jest w przypadku działań promocyjnych na rzecz placówki medycznej. Jednak w tym przypadku sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana, bowiem świat medycyny rządzi się własnymi prawami. Jak, więc skutecznie wypromować gabinet stomatologiczny ? Przygotowaliśmy dla Was kilka pomysłów.

Ustawa o działalności leczniczej z 2011 roku (Dz. U. z 2011r. Nr 112 poz. 654) zakazuje reklamowania praktyk lekarskich. Jednak współcześnie każdy biznes, który nie budzi zainteresowania odbiorców swoimi usługami lub towarami skazany jest na porażkę. Jak, więc wypromować gabinet stomatologiczny i nie złamać prawa? Warto pamiętać, że zakaz ten obejmuje lekarzy, którzy prowadzą indywidualne lub grupowe praktyki lekarskie, a nie dotyczy podmiotów leczniczych. Ten drugi w świetle prawa jest przedsiębiorstwem i może prowadzić typowe kampanie reklamowe. Co zrobić w przypadku, kiedy jednak nasze działania są ograniczone normami prawnymi? Współczesny marketing daje szeroki wachlarz możliwości działań, które z powodzeniem zastąpią reklamę postrzeganą w sposób standardowy.

gabinet

Solidne fundamenty

Jak, więc reklamować gabinet stomatologiczny? Zacznij od czytelnego i niebanalnego logo oraz intuicyjnej i atrakcyjnej wizualnie strony internetowej. Poza danymi kontaktowymi, umieść na niej opinie pacjentów, dokładny opis oferty oraz przedstaw użytkownikom sprzęt, którym posługujesz się w swoim gabinecie. Możesz też się pokusić o prowadzenie bloga, który pozwoli zbudować z pacjentami relację i odczaruje ich strach przed dentystą.

Walcz o swoją pozycję

Kiedy już Twoja strona i logo są idealnie dopracowane, pora zawalczyć o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach. Ten aspekt najlepiej oddać w ręce fachowców, którzy w oparciu o budżet, którym dysponujesz opracują dedykowaną strategię dla Twojego biznesu. Za sprawą wysokiej pozycji w wyszukiwarkach pacjenci sami odnajdą Cię w sieci.

Daj się pochwalić

W branży medycznej polecenia oraz rekomendacje innych pacjentów są na wagę złota. Dlatego nie zapomnij założyć wizytówki Google, gdzie zadowoleni pacjenci będą mogli podzielić się opinią o Twoim gabinecie. Ponadto ułatwi to znalezienie Twojej lokalizacji pacjentów, który mieszkają niedaleko. Buzz marketing w przypadku gabinetów stomatologicznych to jedna z najbardziej efektywnych form zdobywania nowych pacjentów.

Gabinet społecznie aktywny

Social media to niekończące się możliwości w kwestii budowania relacji. W przypadku stomatologii świetnie sprawdzi się Facebook, gdzie możesz dzielić się nowinkami medycznymi oraz merytorycznie wartościowymi tekstami z zakresu dentystyki. Pamiętaj, jednak by komunikaty nie nosiły znamion typowej reklamy. Za sprawą mediów społecznościowych możesz też zaangażować się w causa marketing, czyli wspierane kwestii ważnych społecznie, co na pewno zostanie docenione przez Twoich pacjentów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *