LinkedIn – do czego służy ta platforma?

Media społecznościowe są trochę jak nasze prawdziwe życie – jest świat zawodowy i prywatny. Social mediami z zakresu kontaktów prywatnych są Facebook, Instagram, ostatnio modny TikTok. A LinkedIn jest właśnie medium, które gromadzi społeczność profesjonalistów, którzy chcą nawiązywać kontakty zawodowe czy biznesowe. To może nadać biegu naszej karierze lub przedsiębiorstwu, ponieważ musimy zdać sobie sprawę, jak ważne są kontakty w biznesie.

LinkedIn ma w Polsce już ponad 2,7 miliona użytkowników a ich liczba stale rośnie. To oznacza, że 15% aktywnych zawodowo Polaków posiada tam swój profil.

Do rekrutowania.

Aż 98% rektuterów ma konto na LinkedIn. Czyli jeżeli rozglądasz się za nową pracą, albo po prostu nie chcesz zamykać sobie nowych możliwości – załóż profil na LinkedIn. Gwarantuję, że rekruter będzie sprawdzał Twój profil. Więc postaraj się, żeby wyglądał on zachęcająco oraz żeby znalazły się w nim odpowiednie informacje, ale o ty, zaraz.

Coraz częściej firmy decydują się na płatne ogłoszenia rekrutacyjne czy reklamy swoich firm, mających na celu znalezienie odpowiednich kandydatów na pracowników. LinkedIn to odpowiedni portal to takich właśnie działań – ponieważ większość użytkowników korzysta z portalu w celach zawodowych, rozwojowych, a może nawet wprost myśli o zmianie pracy.

Jednak coraz więcej rekruterów używa  LinkedIn do poszerzenia swojej sieci kontaktów i poszukiwania odpowiednich pracowników w sposób bardziej naturalny i zachęcający. Sprzyja temu możliwość stworzenia i udostępnienia CV za pomocą portalu. Rekruter od razu je widzi i może skontaktować się z jego właścicielem.

Do nawiązywania kontaktów.

Omawiany portal bardzo łatwo można wykorzystać do powiększenie swojej sieci kontaktów. Możemy zaprosić do kontaktu osoby z naszej branży, komentować aktywności innych, wrzucać swoje posty, zarówno autorskie jak i szerować ciekawe linki i w ten sposób inicjować dyskusje. Bardzo dużo profesjonalistów angażujących się w życie swojej branży jest aktywnych na tym portalu i chętnie prowadzi z innymi użytkownikami dyskusje. Relacje, jakie tutaj nawiązujemy różnią się od tych z innych mediów społecznościowych i dlatego dają inne możliwości.

Pamiętajmy jednak, że żeby poszerzyć naszą sieć kontaktów dobrze jest w odpowiedni sposób zbudować swój profil, wstawić profesjonalne zdjęcie, dopracować opisy i ogólny wygląd. Należy też wypowiadać się w sposób inny, niż zazwyczaj rozmawiamy ze znajomymi. Nie bój się zapraszać do znajomych osób, z którymi nawiązałeś branżowe dyskusje. Oni też zapewne są na portalu LinkedIn, żeby nawiązać kontakty i chętnie przyjmą zaproszenie. Nie zapraszaj jednak na ślepo przypadkowych ludzi, wielu użytkowników po prostu nie przyjmie takiego zaproszenia.

Do rozwijania biznesu.

Już samo rozbudowanie swojej sieci kontaktów niejako jest wstępem do rozbudowania swojego biznesu. To dzięki relacjom biznesowym zwiększamy swoje możliwości. Dzięki poszukiwaniom, jakie są możliwe na tym portalu możesz zidentyfikować dostawców, wykonawców, wielu ludzi z branży, a także potencjalnych odbiorców.

Tak jak w każdym social media, tutaj trzeba dzielić się wartościową treścią, żeby zaistnieć. Dawaj coś innym, a sam coś zyskasz. Zainteresuj, wrzuć ciekawostkę, opisz case study, zrelacjonuj trudny projekt. A najlepiej opisz jakiś sukces i drogę do jego osiągnięcia. Wtedy inni, czytając to, uczą się od Ciebie, ale również zaczynają kształtować sobie w głowie Twój pozytywny wizerunek.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “LinkedIn – do czego służy ta platforma?

  1. LinkedIn to naprawdę super rozwiązanie dla kogoś, kto dobrze planuje swoją karierę zawodową czy działalność firmy. Można znaleźć tam mnóstwo kontaktów z branży, czy przydatnych wydarzeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *