Firmy maile piszą – jak tworzyć skuteczne newslettery?

Firmy listy piszą? Nie, dzisiaj piszą newslettery. Maile reklamowe to skuteczne narzędzie komunikacji z klientem, które w znaczy sposób może wesprzeć sprzedaż. Jeśli zastanawiacie się, jak je tworzyć poprawnie i dlaczego są takie ważne w budowaniu Waszej strategii marketingowej, to przygotowaliśmy dla Was krótkie repetytorium na temat newsletterów.

E-mail marketing jest dość prosty, nie trzeba na niego przeznaczać znacznych funduszy oraz zapewnia możliwość mierzenia efektywności podejmowanych inicjatyw. Jeśli, więc Wasz e-biznes nie korzysta jeszcze z narzędzia newsletterowego, najwyższe pora to zmienić!

Postaw sobie cel

W szkole uczono nas, że każda pisemna wypowiedź powinna być skomponowana na jakiś jasno określony temat. Podobnie jest z newsletterami, tyle że tutaj już na etapie tworzenia kreacji powinniśmy klarownie określić cel naszej wiadomości. Powinniśmy, więc sprecyzować co chcemy osiągnąć poprzez nasz mailing. Dzięki temu łatwiej będzie nam będzie zadbać o właściwy content i wybrać precyzyjnie określoną grupę odbiorców.

Profilowane wiadomości działają lepiej

Nawet najciekawiej napisana wiadomość nie zainteresuje odbiorcy, jeśli jej treść nie będzie w kręgu zainteresowań, dlatego przy tworzeniu newsletterów bardzo ważne jest precyzyjne targetowanie. Można posegregować leady w zależności od  funkcji jaką pełnią w naszej organizacji. Inny content wówczas skierujemy do naszych klientów, inny do odbiorców, którzy dopiero mają skorzystać z naszego produktu lub usług. Warto również posegregować listy subskrybentów na tych, którzy będzie dotyczyła komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna.

Nie ufaj mitom

Wbrew powszechnie krążącym legendom sukces Wasz wiadomości wcale nie zależy wyłącznie od dnia tygodnia, czy skonfigurowania tematu. Newslettery będą chętnie czytane pod warunkiem, że będą precyzyjnie tworzone dla konkretnych grupo odbiorców. Poza tym, jak w przypadki większości narzędzi komunikacyjnych liczy się tutaj regularność komunikacji, bowiem brak konsekwencji może być przyczyną utraty zaufania. I ostatnia, ale niezwykle ważna kwestia. Pamiętajmy, że e-mail marketing jest tylko narzędziem, które powinno być spójne z innymi kanałami nawiązywania kontaktu. Dlatego przekierowując odbiorców na naszą stronę lub profil social media powinniśmy ściśle powiązać z tematem komunikatu. Jak często powinniśmy wysyłać mailing? Standardowo raz na dwa tygodnie lub raz w miesiącu powinno wystarczyć. Zbyt częste zasypywanie użytkowników błahymi wiadomościami może powodować wypisywanie się z listy subskrybentów. Lepiej kontaktować się rzadziej, ale proponować odbiorcom bardziej wartościowy i dopracowany content.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *