Czy media tradycyjne potrzebują marketingu?

Media tradycyjne przez lata cieszyły się ugruntowaną pozycją. Jednak współczesne oczekiwania odbiorców za sprawą zmian w trendach komunikacyjnych uległy znacznym przekształceniom. Czy media tradycyjnie potrzebują, więc marketingu? W obliczu współczesnych potrzeb odbiorców i możliwości ewentualnych kryzysów wizerunkowych, jak najbardziej.

Życie w znacznej mierze przeniosło się do Internetu, jednak telewizja wciąż nie traci na znaczeniu. Znaczna aktywność użytkowników w sieci, skutkuje jednak tym, że przedstawiciele radia, prasy, czy telewizji muszą sięgnąć też po wirtualne narzędzia marketingowe. Regularna działalność w social mediach, aktualizowane na bieżąco strony internetowe, czy ciekawe kanały Youtube’owe, to tylko niektóre z przykładów aktywności marketingowej mediów tradycyjnych.

Telewizja marketingiem stoi

Marketing w przypadku mass mediów odgrywa też niebagatelną rolę w przypadku kryzysu wizerunkowego. Możemy obserwować to na przykładzie Telewizji Polskiej, która złą passę próbowała niejednokrotnie załagodzić używając do tego dostępnych narzędzi marketingu internetowego.  Sięgano między innymi po media społecznościowe, buzz marketing i kampanie contentowe. Fala bejtu dotykająca media tradycyjne może być poważnym zagrożeniem dla ich wiarygodności. Dlatego tylko odpowiednio przemyślana i konsekwentnie wdrożona strategia działania, jest szansą na to, żeby kryzys wizerunkowy zdusić w zarodku.

Media tradycyjne potrzebują marketingu!

Współczesny świat reklamy opiera się na budowaniu relacji. Dlatego telewizja musi garściami czerpać z najnowszych osiągnięć marketingu, skracając dystans między nadawcą, a odbiorcą. Bariera szklanego ekranu, dzięki sprawnym działaniom promocyjnym może się znacząco zmniejszyć. Dlatego stacje telewizyjne stawiają na bezpośrednie kontakty z odbiorcami, sięgając po coraz nowsze formy komunikacji. Odpowiednio wykorzystywane narzędzia, które proponuje współczesna reklama pozwalają nie tylko wypromować markę związaną z mediami tradycyjnymi, ale również zbudować wokół nich lojalną i zaangażowaną społeczność Nie ma, więc co do tego wątpliwości, że media tradycyjne potrzebują marketingu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Czy media tradycyjne potrzebują marketingu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *