Biznes, który da się lubić, czyli marketing w social mediach. Gdzie najlepiej prowadzić działania?

Za sprawą mediów społecznościowych świat stał się znacznie bardziej skondensowany, a dystanse międzyludzkie znacznie się skróciły. Przy odpowiednio opracowanej strategii i właściwie prowadzonym działaniom możemy dotrzeć z naszym komunikatem do społeczności na całym świecie. Jednak, żeby zacząć zdobywać odległe rynki najpierw trzeba poznać bliżej możliwości, które oferują social media.

kampanie fb

Media społecznościowe to niezawodne narzędzie marketingowe. Użytkownicy korzystając z Instagrama, czy Facebooka są mniej wyczuleni na treści reklamowe niż w przypadku wyszukiwarek, czy portali, dlatego korzystając z pewnej formy zmniejszenia koncentracji odbiorców, możemy zaimplementować w umysłach odbiorców wiele komunikatów marketingowych. Jednak, żeby osiągnąć właściwy efekt marketingowy, musimy zdecydować, które z dostępnych narzędzi będą odpowiednie dla naszej branży.

 

Pamiętajmy, że social media to przede wszystkim interakcje. Komunikaty, które nie spotkają się z odpowiedzią odbiorców są zwyczajnie niedopasowane. Dlatego zanim zaistniejemy w sferze społeczności Facebooka, czy Instagrama zastanówmy się, do kogo właściwie chcemy dotrzeć z naszym przekazem oraz po co to robimy.

Internet pełen możliwości

Ponad 93% marketerów prowadzi działania na Facebooku i wcale nas to nie dziwi, bo portal pozostaje gigantem wśród kanałów społecznościowych. Przede wszystkim ze względu na możliwości reklamowe i mnogość dostępnych formatów komunikacji. Także dlatego, że ludzie na całym świecie po prostu kochają Facebooka i nic nie wskazuje na to, żeby coś w tej kwestii miało się zmienić. Na popularnym fejsie , warto zaistnieć bez względu na branżę, w której działamy.

social media

Portal z niebieskim logo jest na tyle pojemny, że każdy znajdzie tu swoje miejsce. W sferze biznesowej świetnie radzi sobie też Twitter, który został stworzony do szybkiego dzielenia się informacjami. Jeśli Twoja działalność ma choć odrobinę charakter newsowy, to na pewno świetnie się tutaj odnajdziesz. Dla branż, które bazują na obrazach i zmyśle wzroku, świetnym miejscem na reklamę będzie Instagram, który opiera się przede wszystkim na przekazie wizualnym, podobnie jak Pinterest, będący  miejscem gromadzenia inspiracji przez miliony kobiet na całym świecie.

Jeśli posiadasz ciekawy content video, nie może zabraknąć Twojej firmy na Youtubie, który zrzesza prawie 2 miliardy użytkowników – klipy muzyczne, vlogi, filmiki z poradami, czy treści korporacyjne – korzystaj z różnych form przekazu. Możesz publikować tutaj materiały video zgodne ze strategią Twojej marki. Niezawodnym narzędziem Employer Brandingu jest Linkedin, który skupia się przede wszystkim na komunikacji B2B. Profesjonalny kanał nie tylko wyróżni firmę wśród konkurencji, ale będzie też przydatnym narzędziem w procesie rekrutacji. Zastanawiasz się, w którym z kanałów najlepiej prowadzić działania marketingowe? Podpowiadamy, nie ograniczaj się do jednego narzędzia. Wybierz trzy platformy społecznościowe odpowiadające Twojej strategii i zacznij aktywnie działać. Poza precyzyjnym dopasowanie komunikacji pamiętaj o regularności publikacji, która odgrywa ogromną rolę w świecie social mediów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Biznes, który da się lubić, czyli marketing w social mediach. Gdzie najlepiej prowadzić działania?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *